Från sms och samtal – till ett helt digitalt flöde för återförsäljare och leveranser Gute Glass tillverkar lokalt producerad, hantverksmässig glass från Gotland. Med ett växande nätverk av återförsäljare, från caféer till restauranger och butiker, hade orderhanteringen blivit en utmaning. Med beställningar som kom in via sms, telefonsamtal och mejl var det svårt att hålla struktur, planera leveranser och få översikt på försäljningen. Entire fick i uppdrag att analysera behovet och skapa en skräddarsydd orderplattform som löser detta, en lösning som idag effektiviserar hela affären.
Vårt arbete inleddes med en omfattande analys av Gute Glass befintliga arbetsflöden och vilka system på marknaden som skulle kunna effektivisera orderhanteringen. Utifrån den analysen designade och byggde vi en helt ny plattform för deras återförsäljare och leveransteam.
Resultatet är ett inloggat ordersystem som fungerar som en e-handel, men anpassat för B2B och leveranslogistik. Varje återförsäljare har ett eget konto där de kan:
Gute Glass kan i sin tur:
Det nya systemet har på kort tid effektiviserat Gute Glass sätt att arbeta med beställningar. Från att manuellt hantera varje order via olika kanaler, finns nu allt samlat i ett smidigt, överskådligt gränssnitt.
Fördelarna:
Den nya plattformen har inte bara löst ett konkret problem – den har gett Gute Glass ett
digitalt verktyg att växa med. Med ökad kontroll, minskad administration och möjlighet till
insikt och analys kan företaget nu lägga mer tid på det som verkligen räknas: att skapa
fantastisk glass.
Uppsala
Stockholm
Sundsvall
[email protected]
018-580 08 00
© 2024 entire.se | Alla rättigheter förbehålls | Integritetspolicy
Nyfiken på praktik eller arbete hos oss? Vi erbjuder den perfekta work-life balansen.