E-handel Foto & Film Hemsida

Streetfood med digitalt driv

Gotland Smash är ett ungt och nytänkande streetfood-varumärke från Gotland, som snabbt gjort sig kända för sina smashburgare, sin ikoniska matvagn och sin starka närvaro både fysiskt och digitalt. Med en tydlig känsla för varumärke och ett växande community av burgarälskare har Gotland Smash tagit klivet från foodtruck till frysbox och nu även in i e-handeln.

Vårt uppdrag

Vårt uppdrag var att skapa en hemsida som speglar Gotland Smashs energi, kreativitet och framtidsplaner. Resultatet blev en visuell och lekfull webbplats med en animerad header som visar både deras signaturburgare och vagn. Vi lade också grunden för deras kommande e-handel där de planerar att sälja merchandise.
I samband med lanseringen av deras frysta burgarpuckar i butik byggde vi även en interaktiv karta där besökare enkelt kan se vilka butiker som säljer produkten – ett smidigt verktyg för både kund och återförsäljare.
Utöver webbutvecklingen har vi också producerat videoinnehåll för Gotland Smash. Under valborg 2025 följde vi med dem på turné i Uppsala och Stockholm och dokumenterade resan i vloggformat nu publicerad på YouTube (länk)

Resultat

Gotland Smash har nu en stark digital plattform som matchar deras varumärke och framtidsambitioner. Med en levande hemsida, stöd för framtida e-handel, en butiksöversikt för sina burgarpuckar och engagerande videoinnehåll står de rustade för tillväxt – både online och på vägarna.

Gotland Smash
Wolt
Mindley
Addeira
Gute Glass
High Cost Festivals

Tack för din förfrågan, en SEO-specialist
kontaktar dig inom kort

För snabbare hjälp fyll i dina kontaktuppgifter nedan